و مورد بعد بعضی مطالبه که هنوز نمیدونم چطور تصویر سازی کنم.مثال میزنم من برای عوارض داروی ایزونیازید که درمان سل هست این طور تصویر سازی کردم::ایزونیازید=ایزوگام برای همین پشت بام خانه رو مکان قرار دادم که ایزوگام شده اس.بعد برای عوارض بی قراری پرشعضلانی و بی خوابی و....هر کدام را یک ادم تصور کردم که این ویژگی ها را دارن یعننی به ترتیب چند نفر روی پشت بام ایزوگام شده ک یکی خیلی بی قراره و مدادم راه میره میشینه.یکی مدام عضلاتش میپره.و یکی شب ک همه خوابن ایستاده و بی خوابی ذاره.اللبته اینها رو خودم در یک لحظه با هم و خوب تصور میکنم.اینکه ترتیبی قرار ندادم چون مهم نیست و ترتیب خاصی ندارن.اما برای افزاییش انزیم های کبدی ،چطور تصویرسازی کنم؟؟
و سوال بعد اینکه اگر من مثلا همه عوارض فلوروکینولون یا  علائم یک بیماری را روی یک نفر تصور کنم ؟اگر مکانی براش تصور نکنم چه؟
سوال اخرم ایا تصویرسازی هامون به همراه مکانش رو باید  بنویسیم کنار یاددشت ها و جوات؟ک برای مرور بهش رجوع کنیم؟
اگه ممکنه از تصویرسازی های خودتون بیشتر برامون بگین .ممنؤن



پاسخ کاخ ذهنی

پاسخ توسط کاخ ذهنی در 7 Shahrivar 97، 14:29
با سلام به دوست عزیز

اگر مشخص می کردید که چند صفحه قصد دارید مطالعه کنید و تخمین می زنید که هر صفحه به طور میانگین  چند کلمه کلیدی داره بهتر می شد

دوما نیازی نیست که خط به خط رو حفظ کنید استفاده از حافظه تصویری در کنار حافظه ریتمیک خیلی میتونه موثر باشه  شما می تونید از کلمه کلیدی هر خط یک شاه کلید بسازید خیلی میتونه جالب باشه

حتی اگه کمی اهل شعر باشید بازم می تونید با کنار هم قرار دادن کلمات کلیدی یه بیت خوب ترکیب کنید

لازم نیست کل کتاب رو همون دفعه اول تو کاخ ذهنی قرار بدید قدم به قدم عمل کنید

مرور همیشه خوبه

تصویرسازی ذهنی شما خیلی خوب ادامه بدید

افزایش انزیم کبدی می تونید از بازی کبدی رو تصور کنید هر تیم در کبدی از 7 بازیکن تشکیل میشه که وقتی کسی بهشون حمله می کنه

حالت نیم دایره می گیرند که کمی شبیه کشتی وایکینگها هم میشه  شما می تونید تو اینترنت عکس بازی کبدی رو سرچ کنید فقط چند دقیقه طول میکشه

شما می تونید نکات فرعی رو به 7 بازیکن یک تیم یا همه 14 بازیکن دو تا تیم ربط بدید و یادتون نره هر طرز قرار گیری هر تیم با هم متفاوت

و شبیه به یک شکل هندسی و یک شی باشه نیم دایره یا یه کشتی

شما میتونید جای هر بازیکن رو با یک شخصیت کارتونی و یا هر شخصیتی که باهاش خیلی اشنا هستید عوض کنید


مثلا یک صفحه از کتاب رو مطالعه می کنید کلمات کلیدی اون رو یک صفحه دفتر به صورت خطی و یا بصورت نقشه ذهنی می نویسید


بعد در زمان مرور سعی می کنید با استفاده از نقشه ذهنی یا همون کلمات کلیدی مطالب رو یاداوری کنید با این حالت حافظه شما هم تقویت میشه مثل گرفتن یه ازمون با هدف میتونه باشه

بعضی از ادما ما رو یاد یه اتفاقی میندازند حالا اتفاق مربوط 10 یا 15 ساله بیش تو مدرسه باشه در حالیه که این ادم رو تو جنگل می بینی

بعضی وقتها یک اتفاق یادم می اید زمانی که یه وسیله یا شی رو می بینیم

یا یک شخصیت رو می بینیم

7 بازیکن کبدی به صورت نیم دایره قرار گرفتند حالا یه بازیکن تیم حریف حمله می کنه

7 بازیکن تیم دفاع کنند بر اثر افزایش انزیم به دو تکه تقسیم میشن بالا تنه رو زمین میفته و پایین تنه هنوز سرپار و خون با فشار بالا فوران میکنه

در اخر بهتون توصیه می کنم برای اشنایی بیشتر با تکنیک های حافظه

شما اگر فکر می کنید که تکنیک های حافظه موثر هستند امتحانش کنید



توش درباره ترکیب کاخ ذهنی با نقشه ذهنی هم مطالبی گفته شد که میتونه کارایی نقشه ذهنی رو بیشتر بکنه
شاد و پیروز باشید در پناه حق