من ادعا ندارم که متخصص باشم اما من توانستم از تکنیک قصر حافظه استفاده کنم در حالی که حافظه کاملا متوسطی دارم  . من دانشجو دندانپزشکی هستم و برنامه درسی من نیاز به حفظ تعداد زیادی لیست ها، طبقه بندی ها، علائم، قطعات، تعاریف، مراحل در مراحل، مقادیر، محتویات مواد و غیره دارد و بسیاری از آنها به راحتی قابل فهم هستند اما دشوار است به یاد داشته باشید.

اگر که از تکنیک کاخ ذهنی استفاده کنید فراموشی کامل مطالب واقعا غیر ممکن است یعنی آنچه را که حفظ کرده اید فراموش کنید. برای رسیدن به این مرحله از کاخ ذهنی باید تمرین کنیم تا به این مهارت دست یابیم

چیزهایی که شما نیاز دارید:

1.     آشنایی با یک ساختمان بزرگ مبله

2.     تخیل خوب یعنی همون تصویرسازی ذهنی

3.     تلاش روزانه

در اینجا چند مرحله برای کمک به شما وجود دارد:

1.     کاخ خود را انتخاب کنید: شما واقعا مجبور نیستید یکی را از ابتدا بسازید. یک مکان را انتخاب کنید که شما با آن آشنا هستید (خانه، کالج، دفتر) و شما یک کاخ حافظه آماده دارید. بهتر است اگر یک از یک مکان بزرگ با چیزهای زیاد استفاده کنید همه اینها نیز باید متفاوت باشند. به عنوان مثال،استفاده از یک پالایشگاه که چیزهای زیاد شبیه به هم دارد مناسب برای استفاده از کاخ ذهنی نیست.

2.     من از ساختمان دانشگاهم به عنوان یک کاخ حافظه استفاده می کنم که بسیار بزرگ است، به زیبایی به طبقه ها و ادارات تقسیم شده است، دارای بسیاری از اقلام مشخص و بسیار آشنا است. اگر شما در یادآوری جاده ها و مسیرها بسیار خوب هستید، شما این فرصت عالی رو دارید زیرا شما می توانید آنها را به عنوان قصر های ذهنی استفاده کنید.

3.     کاخ خود را حفظ کنید: این بسیار مهم است. شما باید آن را مانند کف دست خود از بر باشید به قول قدیما.

4.     آنچه که شما در اینجا می توانید انجام دهید این است که از دوربین گوشی خود برای ضبط کاخ خود در ویدیو استفاده کنید. من در کالج خود شروع به رفتن مسیر انتخاب شده کردم تا ویدیو را ضبط کنم، در حالی که ذکر کردن اشیایی که من انتخاب کرده بودم. بعد باید این ویدئو ضبط شده را می دیدم تا ملکه ذهن من شود این روش بسیار عالی نه تنها برای من که دانشجو رشته پزشکی هستم بلکه برای هر شخصی که دوست دارد مطالب درسی مختلف رو خیلی خوب و دسته بندی شده به خاطر آورد.

5.     یادداشت های خو را به کاخ ذهنی متصل کنید: شما می توانید با استفاده از تعداد کمی از ایستگاه حافظه شروع کنید  من وقتی که شروع کردم، ده اتاق داشتم و در حال حاضر بیش از هفتاد اتاق دارم. واقعا مهم این است که آنها را در یک نظم خاص به خاطر بسپاریم، زیرا اغلب اوقات ما باید موارد را در نظم خاصی حفظ کنیم. این به راحتی قابل دستیابی است در گام اول باید مکانها رو به ترتیب در ذهن خود ببنیم در مرحله بعدی نیز می توانیم جای وسایل مختلف رو به صورت  ذهنی حدس بزنیم

در این مرحله قصر شما آماده استفاده است. در حال حاضر شما می توانید اطلاعات خود را در قصر حافظه قرار دهید . این کار با برچسب گذاری اطلاعات به اشیاء در کاخ خود انجام می شود. شما به تخیل خود نیاز دارید.

من با مثال کوچکی نشان خواهم داد.

فرض کنید کاخ ذهنی شما این اتاق است:

و آنچه شما باید برای حفظ کردن این است:

پنج علائم سرطانی التهاب، در این نظم بسیار.

روبرو (قرمز)

دالور (درد)

تومور (تورم)

کالر (افزایش گرما)

Functio laesa (از دست دادن عملکرد)

در اینجا این است که چگونه می توانید اطلاعات را به اشیا پیوند دهید.

1.     صندلی لاستیکی قرمز -> Rubor

2.     Dolores Umbridge روی میز -> Dolor

3.     صندلی تومورال تورم -> تومور

4.     گلدان رنگارنگ -> کالری

5.     هر چیزی  در میز ناهار خوری -> Functio laesa

این فقط یک نمونه ساده است. شما می توانید چیزهای پیچیده تر و پیچیده تر رو با استفاده از قدرت

تخیل حیرت انگیز خود به خاطربسپارید

 

 

 

 

 

ایا برای خود کاخ حافظه ساخته اید ؟؟ ایا از روشهایی که در وبلاگ کاخ ذهنی امده است استفاده کرده اید ؟؟

شما می توانید در قسمت نظرات همین پست تجربیات خود را به اشتراک بگذارید