تا کامل حفظ بشم ولی وقتی هم حفظ شدم به هیچ وجه از یادم نمیره واقعا ارزوی من که ده کلمه را در 2 دقیقه یا 5دقیقه حفظ کنم ایا به تمرین زیادی نیاز دارد یا من مشکلی دارم البته خیلی بهتر از قبل شده قبل 10 بار مثل یه چیزی میخونم یه ساعت یادم می موند ولی حالا چشم می بندم می رم اطلاعات پیدا میکنم وهمیشه تو یادمه شاید نیاز بنده خیلی از کسانی هستن که ایجا نظر می نویسن چون ابروم به نوعی در خطره و بعضی موقع بخاطرش تحقیر هم شده ام یا مسخره شدم تقاضا دارم به بنده کمک کنید با تشکر و ارزوی موفقیت بیشتر

پاسخ از کاخ ذهنی

پاسخ توسط کاخ ذهنی در 28 Mehr 97، 22:06
با سلام به حسن عزیز

خیلی ممنون از اینکه نظرتون  برای من ارسال کردید

برای اینکه بتونید هر چیزی رو بهتر و سریعتر در حافظه خودتون ثبت کنید باید از انواع حواس خودتون استفاده کنید

ابتدا مطلب رو درک کنید درک کنید بعد به زبان خودتون اون مطلب رو بصورت خلاصه بنویسید برای اون قسمت تصویرذهنی قرار بدید و اون تصویر ذهنی رو به مکانی خاصی که فکر می کنید متصل کنید و یا اینکه بصورت نقشه ذهنی نکات کلیدی هر فصل رو بنویسید

مهمترین نکته بعد از یادگیری هر مطلبی مرور خلاصه ان مطلب می باشد که سریع می توان را مرور کرد در صورت درک کافی از مطلب با مرور می توانیم بیشتر مطلبی را که قبل یادگرفته ایم به یاد اوریم ولی اگر با مرور مطلب یاداوری ما ناقص بود فقط همان قسمت را دوباره می خوانیم برای هدفمند شدن یادگیری و هم برای مرور سریعتر مطلب

برای حفظ سریعتر ده کلمه تصادفی و یا ده کلمه کلیدی هر مطلب

چند نکته مهم می تواند موثر باشد

1.میزان مسلط بودن به کاخ ذهنی
2.قدرت تصویرسازی ذهنی
3.آرامش سازی ذهن
4. داشتن تصویر قبلی از کلمات ( بصورت تجربی بعضی از کلمات خود به خود برای ما یک تصویر را تداعی می کنند ولی بعضی کلمات نه)
5. کلماتی که انتزاعی هستند نیاز به خلاقیت و زمان بیشتری برای تصویرسازی ذهنی دارند
6.با تمرین روزانه می توان در این زمینه سریعتر و بهتر عمل کرد


استفاده از تصاویر متحرک مثلا گیف می تواند در تصویرسازی ذهنی و خلاقیت ما موثر باشد

دوست عزیز
استرس بزرگترین دشمن حافظه انسان می باشد پس ان را با گفتن ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل  کم کنید با احساس و آرامش ذکر را بگویید
باشد تا آرامش گیرید

تنفس عمیق و پیاده روی روزانه می توانند در تقویت حافظه موثر باشند

و نکته آخر

10 دقیقه از هر شب  وقت خود را از صرف نوشتن کارهای مهمی که انجام داده اید یا فردا باید انجام بدهید بکنید به صورت خلاصه و کلمه کلیدی مثلا

200 هزار تومن به حساب فلانی واریز شد

35 حرکت بارفیکس انجام شد

50 لغت از درس 5 تا 9 زبان انگلیسی حفظ شد

قبض اب پرداخت شد

قرار ملاقات با فلانی فردا شب


سعی کنید تصویر و مکانی ان اتفاق افتاده را هم بصورت ذهنی بازسازی کنید



با امید موفقیت برای ایران و ایرانی

شاد و موفق در پناه حق