کاخ ذهنی

تقویت حافظه با تکنیک کاخ ذهنی

تقویت حافظه با تکنیک کاخ ذهنی

توضیح تصویر توضیح تصویر توضیح تصویر توضیح تصویر توضیح تصویر

با سلام به خوبان

دوستان می توانند سوالات خودشون رو راجب تکنیک های یادگیری و تقویت حافظه در وبلاگ کاخ ذهنی مطرح کنند

اینجانب در حد توان پاسخگو خواهم بود

سوالاتی در مورد حفظ کلمات ، جملات ، اعداد ، فرمولها ، کلمات انگلیسی ، کدهای برنامه نویسی و نحوه حفظ و بخاطرسپاری اسامی داروها و در نهایت متون درسی و غیر درسی


بنده با تکنیک های حافظه می تونم عدد 100 رقمی رو در عرض کمتر از 5 دقیقه حفظ کنم

مخلص کلام اینکه می توانم مسیر پیمودن قله یادگیری بهتر را به شما نشان دهم

کسی که به پشتکار خود اعتماد دارد برای شانس ارزشی قائل نیست. راز موفقیت

آخرین نظرات
  • 27 Khordad 97، 22:33 - Siamak Bagheri
    :)


 

ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها از فقدان حافظه پیشگیری می کند.

اتاق خبر 24:

مصرف ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها از فقدان حافظه پیشگیری می کند. بر اساس  پژوهشی که در فرانسه انجام شد و در نشریه تغذیه بالینی به چاپ رسید، افرادی که سال‌ها از مکمل های حاوی ویتامین‌، مواد معدنی و آنتی اکسیدان استفاده کرده اند، حافظه‌ بهتری دارند.
برای انجام این مطالعه 4446 داوطلب 45 تا 60 ساله به مدت 8 سال مورد بررسی قرار گرفته و به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول شامل افرادی بود که روزانه مکملی حاوی  ویتامین C، بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A)، ویتامین E و عنصر روی دریافت کردند و به گروه دوم دارونما داده شد.

نتایج نشان داد افرادی که سال‌ها مکمل های حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان مصرف کرده‌اند نسبت به سایرین حافظه‌ بهتری دارند.

مکملهای غذایی که حافظه را تقویت میکند

این محققان در پایان اعلام کردند گرچه نتایج این مطالعه اثر مکمل ها بر بهبود حافظه را تایید می کنند، اما استفاده خودسرانه از آنها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

ویتامین‌های گروه B روی حافظه و هوش تاثیر می‌گذارند 
*
ویتامین B1 که به تیامین هم معروف است، برای تبدیل کربوهیدرات‌ها (موادنشاسته‌ای و قندی) به غذای مغز لازم است. اگر کم مصرف شود موجب افسردگی، خستگی و بی‌خوابی می‌شود. تیامین در غلات سبوس‌دار، حبوبات خشک، بادام زمینی و برخی انواع گوشت وجود دارد.

* ویتامین B3 یا نیاسین حافظه را تقویت می‌کند و کلسترول خون و نتیجتا احتمال بروزسکته را کاهش می‌دهد. بعضی انسان‌ها با مصرف آن دچار برافروختگی و خارش می‌شوند. مقدار زیاد آن سبب آسیب دیدن کبد می‌شود. نیاسین در گوشت بعضی ماهی‌ها (به‌خصوص قزل‌آلا)، بادام زمینی، گوشت مرغ و جگر وجود دارد.

* ویتامین B6 یا پیریدوکسین برای ساختن واسطه‌های شیمیایی در مغز لازم است. این ویتامین در غلات سبوس‌دار، تخم آفتابگردان، مخمر آبجو، برخی انواع گوشت و اکثر سبزی‌ها وجود دارد. مصرف قرص پیریدوکسین سبب بهبود تنش قبل از خونریزی در خانم‌ها می‌شود.

* ویتامین B12 به تولید استیل کولین کمک می‌کند. استیل کولین برای درست کار کردن حافظه لازم است و در انواع لبنیات، گوشت و ماهی وجود دارد.

* اسید فولیک (فولات) به تولید کاتکولامین‌ها که گروه خاصی از واسطه‌های شیمیایی هستند، کمک می‌کند. کمبود کاتکولامین‌ها باعث اضطراب، افسردگی و عدم تمرکز می‌شود. اسید فولیک حافظه و تمرکز را تقویت می‌کند و در غلات سبوس‌دار، لوبیا چشم‌بلبلی و کلم بروکلی وجود دارد. خانم‌های باردار برای پیشگیری از نواقص مغز و نخاع جنین، اسید فولیک مصرف می‌کنند.

منبع: سلامانه

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی