ح.ب.ن

 

من قبلا سعی کردم قصر حافظه رو بسازم و ساختم. ولی برای اینکه تو ذهنم حک بشه هر روز می رفتم داخلش ولی چیزی برای یاد اوری نبود .برای همین هم خسته میشدم. ولی بعد از  خواستم داستانمو با تصور کردن شروع کنم و بعد داستانو بنویسم  متوجه شدم راحت تر می تونم از نیروی تخیلم استفاده کنم که فکر کنم به همین دلیل بود که همیشه می رفتم داخل قصر حافظه ام

 

 

 

پاسخ توسط کاخ ذهنی در 9 Farvardin 97، 23:54

دوست عزیز اگر شما فقط از یک قصر حافظه استفاده کنید مثلا جلو در ، روی میز ، کنار پنجره خوب از روشهای معمول یادگیری بهتره ولی اگر کاخ ذهنی رو با سیستم حافظه اصلی و یا شکش ( pao)  ترکیب کنید بهتر میتونید در هر ایستگاه حافظه یک داستان مفهومی کوچیک بسازید و خیلی خیلی بهتر می تونید تخیل کنید مثلا در ایستگاه شماره یک که اگر جلو در ورودی خونه باشه و بخواهید با استرپتوکوکوس نمونیا و  میتوز اتصال بدید بهتره که از کدینگ تصویری استفاده کنید مثلا 00 می شود ریبری با لباس قرمز بایرن مونیخ که سوار یه استر پتو داریه و  یک چیپس چی توز هم میخوره  این یه تصور خاص ، متفاوت و  غیر قابل فراموشی جلو درب ورودی خونه اونم برای اصطلاح های زیست شناسی حالا اگر چند کلمه ساده دیگه باشه که خیلی خیلی راحت میشه باهاشون یه داستان ذهنی و یا یک صحنه  متحرک بیاد ماندنی مجسم کرد پس برای داشتن تخیل بیشتر در کاخ ذهنی از سیستم های اصلی و پاو استفاده کنید که سیستم اصلی ر و به زبان فارسی در بسته تقویت حافظه کاخ ذهنی موجود می باشد