کاخ ذهنی

تقویت حافظه با تکنیک کاخ ذهنی

تقویت حافظه با تکنیک کاخ ذهنی

توضیح تصویر توضیح تصویر توضیح تصویر توضیح تصویر توضیح تصویر

با سلام به خوبان

دوستان می توانند سوالات خودشون رو راجب تکنیک های یادگیری و تقویت حافظه در وبلاگ کاخ ذهنی مطرح کنند

اینجانب در حد توان پاسخگو خواهم بود

سوالاتی در مورد حفظ کلمات ، جملات ، اعداد ، فرمولها ، کلمات انگلیسی ، کدهای برنامه نویسی و نحوه حفظ و بخاطرسپاری اسامی داروها و در نهایت متون درسی و غیر درسی


بنده با تکنیک های حافظه می تونم عدد 100 رقمی رو در عرض کمتر از 5 دقیقه حفظ کنم

مخلص کلام اینکه می توانم مسیر پیمودن قله یادگیری بهتر را به شما نشان دهم

کسی که به پشتکار خود اعتماد دارد برای شانس ارزشی قائل نیست. راز موفقیت

آخرین نظرات
  • 27 Khordad 97، 22:33 - Siamak Bagheri
    :)

محققان در دانشگاه ایالتی ایلینوی می گویند که اولین و مهمترین راه حفظ توان مغزی ورزش کردن است.

آرت کریمر دانشمند علوم اعصاب و مدیر موسسه علوم و فناوری پیشرفته بکمن در این دانشگاه در مطالعه ای مغز ۱۲۰ فرد با سن نسبتا بالا را اسکن کرد. نیمی از این افراد یک برنامه ورزشی را شروع کرده بودند.

این برنامه شامل ۴۵ دقیقه پیاده روی برای سه روز در هفته بود.

بعد از گذشت یک سال، اسکن ام آر آی نشان داد که حجم مغز گروهی که ورزش می کرد عملا بیشتر شده است.

همزمان حجم مغز افراد گروه دیگر ۱.۵ درصد کوچک شد که به این ترتیب اختلاف حجم مغز دو گروه در این مدت به ۳.۵ درصد رسید.

آزمایش های بیشتر نشان داد که افزایش حجم مغز به معنی داشتن حافظه قوی تر است.

آقای کریمر می گوید مطالعات قبلی به روی حیوانات نشان داده بود که در آن گروه از جوندگانی که تحرک زیاد داشتند تغییرات مطلوب فیزیولوژیکی مشاهده شد. مثلا تعداد سلول های عصبی آنها بیشتر بود، ارتباط میان این سلول ها قوی تر بود و جریان خون به بخش هایی از مغز آنها بیشتر.

البته کارشناسان می گویند که مساله فقط ورزش کردن نیست، بلکه باید فشار خون، میزان کلسترول و وزن در یک حد مطلوب نگه داشته شود.

به عبارت دیگر آنچه برای قلب خوب است برای مغز هم خوب است.

آقای کریمر می گوید که شواهد در مورد موثر بودن تمرین های فکر خیلی قطعی نیست اما فعال نگه داشتن مغز مسلما ضرری ندارد.

به گفته او مغز تشنه بدعت است و بنابراین او کارهایی مثل یاد گرفتن یک زبان تازه یا یک آلت موسیقی را پیشنهاد می کند.

توصیه دیگر کارشناسان این است که با دوستانتان وقت بگذرانید.

برایان جیمز، اپیدمولوژیست در مرکز بیماری آلزایمر راش در شهر شیکاگو، اخیرا مطالعه ای را منتشر کرد که در آن زندگی اجتماعی ۱۱۰۰ فرد بالای ۸۰ سال بررسی شده بود.

این افراد برای ۱۲ سال تحت بررسی بودند و نتیجه این بود که خطر تحلیل قوای مغزی در افرادی که زندگی اجتماعی فعالی داشتند نصف افرادی بود که کمترین تماس اجتماعی را داشتند.

مساله تغذیه هم هست.

کارشناسان توصیه می کنند که مواد آکنده از اسیدهای چربی اومگا ۳ و اومگا ۶ که مثلا در ماهی یا هسته های روغنی مثل گردو به وفور وجود دارد و همچنین ویتامین هایی که در میوه و سبزیجات پیدا می شود می تواند به سلامت مغز کمک کند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی