کاخ ذهنی

تقویت حافظه با تکنیک کاخ ذهنی

تقویت حافظه با تکنیک کاخ ذهنی

توضیح تصویر توضیح تصویر توضیح تصویر توضیح تصویر توضیح تصویر

با سلام به خوبان

دوستان می توانند سوالات خودشون رو راجب تکنیک های یادگیری و تقویت حافظه در وبلاگ کاخ ذهنی مطرح کنند

اینجانب در حد توان پاسخگو خواهم بود

سوالاتی در مورد حفظ کلمات ، جملات ، اعداد ، فرمولها ، کلمات انگلیسی ، کدهای برنامه نویسی و نحوه حفظ و بخاطرسپاری اسامی داروها و در نهایت متون درسی و غیر درسی


بنده با تکنیک های حافظه می تونم عدد 100 رقمی رو در عرض کمتر از 5 دقیقه حفظ کنم

مخلص کلام اینکه می توانم مسیر پیمودن قله یادگیری بهتر را به شما نشان دهم

کسی که به پشتکار خود اعتماد دارد برای شانس ارزشی قائل نیست. راز موفقیت

آخرین نظرات
  • 27 Khordad 97، 22:33 - Siamak Bagheri
    :)

1-منظم بخوابید

سعی کنید خواب خود را به یک فعالیت خاص پیوند بزنید. خوابیدن در زمان و مکان معین برای تقویت حافظه رویدادی مفید است. فعالیت‌های حرکتی نیز در این زمینه بسیار موثرند. برای نمونه پزشکان به افرادی که می‌کوشند نواختن یک ساز موسیقی یا موتورسواری بیاموزند، توصیه می‌کنند فورا پس از تمرین‌ها بخوابند، زیرا که این امر سبب می‌شود این فعالیت‌های حرکتی به صورت خودکار در بدن حفظ شده و انجام شوند.

2-خودتان را کمتر خسته کنید

خود را از فعالیت‌هایی که شما را خسته کرده و تحت فشار قرار می‌دهند، اجتناب کنید. خستگی و فشار سبب ترشح هورمون‌هایی می‌شوند که حافظه را تضعیف می‌کنند.

3-چیز جدید یاد بگیرید

آموزش امور جدید مانند یادگیری یک زبان جدید یا دوره‌های کامپیوتر یا حل جدول کلمات متقاطع روند ادراک در عقل را فعال نگاه داشته و روی حافظه تاثیر مثبت می‌گذارد.

4-مثبت بیاندیشید

افکار ثبت می‌توانند حافظه شما را تقویت کنند. یک پژوهش در دانشگاه هارواد نشان داد استفاده از واژگان مثبتی مانند حکمت و مهارت تاثیر بیشتری در یادآوری امور نسبت به واژگان منفی مانند فراموشی و آلزایمر داشته‌اند.

5-خوب استراحت کنید

استراحت کافی به پردازش بهتر داده‌ها در مغز انسان کمک می‌کند. دانشمندان آلمانی ثابت کردند فردی که حجم زیادی از اطلاعات را دریافت می‌کند، پس از یک استراحت کوتاه آنها را بهتر به یاد می‌آورد.

6-فعالیت اجتماعی بکنید

یافته‌های دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد فعالیت اجتماعی و دوری از تنهایی به تقویت حافظه کمک می‌کند. افراد گوشه‌گیر که فعالیت اجتماعی چندانی ندارند، به مراتب حافظه ضعیف‌تری نسبت به افراد اجتماعی دارند.

7-خوب غذا بخورید

متخصصان رژیم‌های غذایی می‌گویند رژیم‌های غذایی حاوی سبزیجات، میوه‌جات، روغن زیتون و ماهی در تقویت حافظه نقش پررنگی دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی