کاخ حافظه

تکنیک حافظه کاخ بر این واقعیت است که ما در یادگیری مکانهایی که می شناسیم خیلی خوب هستیم . "کاخ حافظه" یک استعاره برای هر مکان شناخته شده است که شما بتوانید به راحتی تجسم کنید. این می تواند در داخل خانه شما باشد، یا شاید مسیری که هر روز برای کار به کار می برید. این مکان آشنا راهنمای شما برای ذخیره و فراخوانی هر گونه اطلاعات خواهد بود. بیایید ببینیم که چگونه کار می کند

5 گام برای استفاده از تکنیک حافظه کاخ

1. کاخ خود را انتخاب کنید

اول و مهمتر از همه شما باید مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید. اثربخشی تکنیک به توانایی شما برای دیدن ذهنی و راحت بودن در آن مکان بستگی دارد. شما باید بتوانید در آنجا فقط با استفاده از چشم ذهن خودتان در آنجا حضور داشته باشید.

برای مثال، اولین انتخاب خوب شما می تواند خانه شما باشد. به یاد داشته باشید که بیشتر به زیبایی شما می توانید جزئیات مکان را تجسم کنید، حفظ حافظه شما موثر خواهد بود.

همچنین، سعی کنید مسیر خاصی را در کاخ خود بجای اینکه یک صحنه ثابت را تجسم کنید، تعریف کنید. بنابراین، به جای ساده کردن تصویر خانه، تصور کنید که یک پیاده روی خاص در خانه تان باشد. این باعث می شود که تکنیک بسیار قدرتمند تر باشد، همانطور که در مرحله بعد می توانیم موارد را در یک سفارش خاص یاد بگیریم.

در اینجا برخی از پیشنهادات اضافی که به خوبی به عنوان حافظه پالاها کار می کنند، همراه با مسیرهای ممکن است:

  • خیابان های آشنا در شهر شما. راه های ممکن می تواند کار شما باشد یا هر کدام از خیابان هایی که با آنها آشنا هستید.
  • یک مدرسه فعلی یا سابق شما می توانید راه را از کلاس به کتابخانه (یا به نوار در طرف دیگر خیابان، اگر این مسیر در ذهن شما ذکر شده است) تصور کنید.
  • محل کار مسیر را از کابینت خود به دستگاه قهوه یا دفتر رئیس خود تصور کنید (انتخاب آن سخت نیست).
  • منظره. تصور کنید که قدم زدن در محله شما یا مسیری که در هنگام پارک کردن یک پارک محلی انجام می دهید استفاده کنید.

2. لیست ویژگی های خاص

حالا شما نیاز به توجه به ویژگی های خاص در محل شما را انتخاب کنید. برای مثال، اگر شما یک پیاده روی را در خانه خود انجام دادید، اولین ویژگی قابل توجه احتمالا درب ورودی است.

در حال حاضر ادامه و ذهنی در اطراف کاخ حافظه خود را راه رفتن. بعد از اینکه از درب بروید، در اتاق اول چه خبر است؟

اتاق را به طور متناوب تجزیه و تحلیل کنید (به عنوان مثال ممکن است یک روش استاندارد را تعریف کنید، مانند همیشه از چپ به راست). ویژگی بعدی که توجه شما را جلب می کند چیست؟ ممکن است میز مرکزی در اتاق ناهار خوری یا یک تصویر روی دیوار باشد.

ادامه یادداشت های ذهنی از این ویژگی ها را ادامه دهید. هر یک از آنها یک "حافظه اسلات" خواهند بود که بعدا برای ذخیره یک قطعه اطلاعات استفاده می شود.

3. کاخ را در ذهن خود به یاد بیاورید

برای روش کار، مهمترین چیز این است که محل یا مسیر را 100٪ در ذهن داشته باشید . برای انجام این کار به حافظه، کاری انجام دهید. اگر شما یک نوع بصری از شخص هستید، احتمالا با این مشکل مواجه نخواهید شد. در غیر این صورت، در اینجا چند راهنمایی است که به شما کمک می کند:

  • از لحاظ جسمی، مسیر را طی مسیر تکرار کنید و ویژگی های متمایز آن را ببینید.
  • ویژگی های انتخاب شده را بر روی یک تکه کاغذ بنویسید و ذهنی از طریق آنها راه بروید، با صدای بلند آنها را تکرار کنید.
  • همیشه به ویژگی های همان نقطه نظر نگاه کنید.
  • توجه داشته باشید که تجسم فقط یک مهارت است. اگر هنوز مشکلی در انجام این کار دارید، اولا می توانید مهارت های تجسم خود را توسعه دهید .
  • هنگامی که شما اعتقاد دارید که انجام شده است، یک بار دیگر از آن استفاده کنید. این واقعا مهم است که راه خود را در کاخ حافظه خود بگذرانید.

هنگامی که مطمئن هستید که مسیر در ذهن شما مهر می شود، شما تنظیم می کنید. حالا شما قصر خود را دارید، که می تواند دوباره و برای صرفه جویی در مورد هر چیزی که می خواهید، استفاده شود.

4. وابسته

اکنون که استاد کاخ خود هستید، وقت آن است که آن را به خوبی استفاده کنید.

مانند بسیاری از سیستم های تقویت حافظه، روش حافظه کاخ با استفاده از ارتباطات تصویری کار می کند. این فرایند ساده است: شما یک تصویر شناخته شده را یاد می گیرید - به نام حافظه یاد می شود - و با عنصری که می خواهید برای حفظ آن ترکیب کنید. برای ما، هر یک از حافظهها ویژگی خاصی از کاخ حافظه ما است.

روش پیج کردن حافظه همان چیزی است که در مقاله " بهبود حافظه خود با صحبت از زبان ذهن شما " توضیح داده شده است ، بنابراین اگر هنوز آن را مطالعه نکرده اید، به شدت به شما توصیه می کنم این کار را انجام دهید.

همانطور که در این مقاله توضیح داده شده است، "راه درست" برای انجام انجمن های بصری وجود دارد:

آن را دیوانه، مضحک، توهین آمیز، غیر معمول، فوق العاده، متحرک، بی معنی - پس از همه، این چیزهایی هستند که به یاد می آورند، آیا آنها نیست؟ صحنه را به طوری منحصر به فرد کنید که هرگز در زندگی واقعی اتفاق نیفتد. تنها قاعده این است: اگر خسته کننده باشد، اشتباه است.

اگرچه ما می توانیم از تکنیک برای حفظ اطلاعات زیادی استفاده کنیم، اجازه دهید از چیزی بسیار ساده شروع کنیم: با استفاده از کاخ حافظه 'Home' ما برای حفظ یک لیست مواد غذایی. فرض کنید اولین مورد در آن لیست "بیکن" است:

ذهن خود را به قصر حافظه خود منتقل کنید. اولین ویژگی که در ذهن شما دیده می شود، درب ورودی خانه است. در حال حاضر، در یک شیوه ی خنده دار، بصری "بیکن" را با دید درب ورودی خود ترکیب کنید. چطور در مورد نوارهای بیکن سرخ شده غول پیکر از زیر درپوش به پاهای شما رسیده، درست همانند زامبی در این فیلم B؟ لمس دست های بیکن را روی پای خود احساس کنید. بوی بیکن خاردار را احساس کنید. آیا این به اندازه کافی قابل توجه است؟

حالا درب را باز کنید و راه رفتن را دنبال کنید، همان مسیری را که قبلا تعریف کردید، ادامه دهید. به ویژگی بعدی متفاوتی نگاه کنید و آن را با مورد دوم ذخیره کنید. فرض کنید مورد بعدی "تخم مرغ" است و ویژگی دوم "تصویر مادر" است. خوب، در این مرحله شما قبلا می دانید که چه باید بکنید ... فرایند همیشه یکسان است، بنابراین فقط تصاویر ذهنی را به هم مرتبط کنید، تا زمانی که هیچ موردی برای حفظ وجود نداشته باشد.

5. کاخ خود را ببینید

در این مرحله، شما ذخیره می کنید. با این حال، اگر به تکنیک جدیدی احتیاج دارید، احتمالا باید یک تمرین کوچک انجام دهید، حداقل یک بار در ذهن خود یک سفر داشته باشید.

اگر از همان نقطه شروع می کنید و همان مسیر را دنبال می کنید، مواردی که به یاد می آورید بلافاصله به ذهن می آید که شما به ویژگی های انتخابی سفر نگاه می کنید. از ابتدا تا انتهای مسیر خود بروید، با توجه به این ویژگی ها و پخش صحنه ها در ذهن خود. هنگامی که شما به انتهای مسیر خود می رسید، به طرف مقابل حرکت کنید و به نقطه مقابل بروید تا به نقطه شروع برسید.

در نهایت، همه چیز مربوط به توسعه مهارت های تجسم شماست. آرامش بخش تر، راحت تر خواهد بود و حفظ حافظه شما موثر خواهد بود.

افکار نهایی

چیزی که من در مورد کاخ حافظه (و دیگر روشهای پگینگ) می خواهم این است که این نه تنها بسیار موثر است، بلکه بسیار سرگرم کننده برای یادگیری و استفاده است.

فقط با کمی تجربه، لیست هایی که شما با استفاده از حافظه کاخ به یاد می آورید، روز به روز، هفته ها یا حتی بیشتر به ذهن شما می رسد.

 

 منبع